28/4/15

Ελληνικοί σιδηρόδρομοι - Greek railways

Η ιστορία της Ελλάδας είναι ταυτισμένη με την ιστορία του σιδηροδρόμου.
2015 Σιδηρόδρομοι της Ελλάδας
(1890-1901) Σ.Π.Α.Π. Ζ 501-517
1869: Εγκαίνια γραμμής Πειραιάς - Αθήνα, έπειτα από 2 χρόνια κατασκευών.
1904: Η γραμμή φτάνει μέχρι τα τότε σύνορα της Ελλάδας.
1920: Ο Βενιζέλος ιδρύει τους Σιδηροδρόμους Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ).
1971: Διαλύονται οι ΣΕΚ και δημιουργείται ο ΟΣΕ.
1978: Προαστιακές γραμμές για Χαλκίδα και Ελευσίνα.
1996: Ιδρύεται η ΕΡΓΟΣΕ για την κατασκευή σιδηροδρομικών έργων
2003: Ξεκινάει ο Προαστιακός σιδηρόδρομος.



2015 Σιδηρόδρομοι της Ελλάδας (1915) Σ.Π.Δ.Σ Γ 404-420



1982 Έκδοση  Επέτειοι & Γεγονότα
 Χαρίλαος Τρικούπης
Ο Χαρίλαος Τρικούπης υπήρξε ο ποιο σπουδαίος και χαρισματικός πολιτικός του 19ο αιώνα . Άνθρωπος οξυδερκής και διορατικός, από νωρίς διέβλεψε το σημαντικό μελλοντικό ρόλο που θα διαδραμάτιζαν οι μεταφορές στην ανάπτυξη της χώρας. Έκανε στόχο και όραμα του την δημιουργία εθνικού οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου. Ιδιαίτερο βάρος έδωσε στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου και αυτό το αποδεικνύει το γεγονός ότι μέσα σε λίγα χρόνια από το 1887 έως το 1890 έφερε σημαντικό αριθμό νόμων που αφορούσαν την κατασκευή σιδηροδρόμου















1984 Έκδοση για την εκατονταετηρίδα
 των Ελληνικών Σιδηροδρόμων
 (Οδοντωτός σιδηρόδρομος Καλαβρύτων)
Η Σιδηροδρομική Γραμμή Διακοπτού - Καλαβρύτων, ευρύτερα γνωστή ως οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού - Καλαβρύτων (ή απλά ο Οδοντωτός), είναι οδοντωτή σιδηροδρομική γραμμή στενού εύρους που συνδέει το Διακοπτό με τα Καλάβρυτα. Αποτελεί έργο της περιόδου του Χαρίλαου Τρικούπη και εγκαινιάστηκε στις 10 Μαρτίου 1896 επί κυβερνήσεως Θεόδωρου Δηλιγιάννη. Αποτέλεσε ένα από τα δυσκολότερα έργα για την εποχή του λόγω του ιδιαίτερα δύσβατου εδάφους αλλά και του μεγάλου υψομέτρου στο οποίο κατέληγε, καθώς ο οδοντωτός είναι ο ορεινότερος σιδηρόδρομος της Ελλάδας. Για να ξεπεραστούν αυτές οι δυσκολίες ο σιδηρόδρομος κατασκευάστηκε με την τεχνική της οδόντωσης κατά την οποία το τραίνο γαντζώνεται, χρησιμοποιώντας κατάλληλα γρανάζια, σε οδοντωτές σιδηροτροχιές στις διαδρομές όπου η κλίση του εδάφους υπερβαίνει το 10%. Ο σιδηρόδρομος διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού περνώντας σε μεγάλο μήκος του από σήραγγες και γέφυρες, καλύπτοντας συνολικά απόσταση 22 χιλιομέτρων. Σήμερα χρησιμοποιείται κυρίως για τουριστική περιήγηση σε μία από τις ομορφότερες διαδρομές της Ελλάδας.





2015 Σιδηρόδρομοι της Ελλάδας
 (1925-1927) Σ.Ε.Κ. Λα 901-940


2015 Σιδηρόδρομοι της Ελλάδας (1952) Σ.Θ. 40-45


Η σιδηροδρομική γραμμή Πειραιώς – Λάρισας άρχισε να κατασκευάζεται το 1890. Για την αποπεράτωσή της απαιτήθηκαν πάνω από δεκαπέντε χρόνια. Ο περισσότερος χρόνος και η μεγαλύτερη δαπάνη απαιτήθηκαν για τα έργα από τη γαλαρία του Μπράλου ως τη γέφυρα του Γοργοποτάμου. Ιδιαίτερα δραχμοβόρα και χρονοβόρα υπήρξε η γέφυρα της Παπαδιάς. Την εποχή εκείνη για την Ελλάδα ήταν το σπουδαιότερο και μεγαλύτερο τεχνικό έργο. Η αποπεράτωσή της και τα εγκαίνια λειτουργίας έγιναν το 1905.













1984 Έκδοση για την εκατονταετηρίδα
 των Ελληνικών Σιδηροδρόμων
 (Πειραιάς-Πελοπόννησος)


1984 Έκδοση για την εκατονταετηρίδα των
Ελληνικών Σιδηροδρόμων
(Σιδηρόδρομος Πηλίου)
Η ανάβαση στις όμορφες πλαγιές του Πηλίου μέχρι τις Μηλιές ξεκινά σε μια από τις πιο στενές σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο 60 εκατοστά μόλις! Η κατασκευή της άρχισε το 1892, το πρώτο κομμάτι μέχρι τα Λεχώνια παραδόθηκε το 1896 & το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι τις Μηλιές τέθηκε σε λειτουργία το 1903. Φιλοξενεί τα 4 βαγόνια του «μουτζούρη», όπως λεγόταν κάποτε το τρενάκι του Πηλίου, για να δηλώσει την ατμοκίνηση και τον καπνό που άφηνε στο πέρασμά του. Την επίβλεψη της κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ο Evaristo de Chirico, ο πατέρας του γνωστού ζωγράφου Giorgio de Chirico, που γεννήθηκε στο Βόλο. Στα έργα κατασκευής του δικτύου, ο μικρός τότε de Chirico ήταν εκεί, παρατηρώντας το μέσο που έμελλε αργότερα να τον εμπνέει και να συνοδεύει σταθερά τις δημιουργίες του.