25/1/14

Αρχαία Αγγεία και παραστάσεις-Ancient Vases and performances

Από τα δεκάδες είδη αγγείων που υπήρχαν στην αρχαία Ελλάδα  μια μικρή επιλογή


1970 Attributed to the Euphiletos Painter
POLAND
1961 Έκδοση Μινωικής τέχνης
Γυναίκες του παλατιού της Κνωσού

























1983 Έκδοση Ομηρικά Έπη Ο Αχιλλέας με τον Αίαντα




520 π.Χ. Διαστάσεις 647 × 901
 British Museum

1980 Έκδοση Επέτειοι Γεγονότα (Α' μέρος)
Το μάζεμα της ελιάς. Μελανόμορφος αττικός αμφορέας από τον ζωγράφο του Αντιμένη, περίπου 520 π.Χ. Βρέθηκε στο Vulci της Ιταλίας.




















Δωδεκανησιακό αγγείο


1947 Έκδοση
Ενσωμάτωση Δωδεκανήσου
1947 Έκδοση
Ενσωμάτωση Δωδεκανήσου




Διονύσου πλους

1954 Έκδοση Αρχαία Τέχνη 1η


Η απεικόνιση σχετίζεται με την ιστορία του Διόνυσου, σύμφωνα με την οποία ο θεός, όταν κάποτε είχε πέσει στα χέρια Τυρρηνών πειρατών, μεταμόρφωσε το κατάρτι του πλοίου σε κληματαριά και τους πειρατές σε δελφίνια.
Αττική μελανόμορφη κύλικα
540-535 π.Χ. Μόναχο
(Staatliche Antikensammlungen)







Οινοχόη Δίπυλου
1954 Έκδοση Αρχαία Τέχνη 1η
 Αγγείο δίπυλου
Η οινοχόη του Δίπυλου που φιλοξενείται στο Εθνικό αρχαιολογικό μουσείο φέρει την αρχαιότερη ελληνική επιγραφή μετά τις μυκηναϊκές πινακίδες. Βρέθηκε στον αρχαιολογικό χώρο του Δίπυλου.




Αμφορέας: Πηλέας και ΑταλάντηΗ Αταλάντη παλεύει με τον Πηλέα στους αγώνες «Άθλια επί Πελία»


Κύπελλο μορφής ταύρου

1954 Έκδοση Αρχαία Τέχνη 1η
 Κύπελλο μορφής ταύρου
1958 Έκδοση Αρχαία Τέχνη 3η
Κύπελλο μορφής ταύρου
1955 Έκδοση Αρχαία Τέχνη 2η
 Κύπελλο μορφής ταύρου




Κύπελλο
 μορφής ταύρου

Ρυτά Αγγεία
Τα ρυτά είναι τα αγγεία  στα οποία οι Μινωίτες  έβαζαν υγρά και είχαν στο πάνω μέρος τους μία οπή για να χύνεται το υγρό Ήταν μεγάλα με κεφαλή ζώου και τα χρησιμοποιούσαν σε τελετές. 







Ο Κέκροπας η Αθηνά
 και ο Εριχθόνιος


1972 Έκδοση
Ελληνική Μυθολογία
Αθηνά και Εριχθόνιος
Ο Εριχθόνιος ήταν βασιλιάς της Αθήνας. Βασίλεψε γύρω στα 1500 π.Χ. αφού εξόρισε από το θρόνο τον Αμφικτύονα. Σύμφωνα με τη μυθολογία ήταν μισός άνθρωπος και μισός φίδι. Ήταν αυτός που τοποθέτησε το ξύλινο άγαλμα της Αθηνάς σε ναό αφιερωμένο στη θεά (στους κλασικούς χρόνους φυλασσόταν στο Ερέχθειο) και ίδρυσε γιορτή προς τιμή της, τα Αθήναια. Αργότερα ο Θησέας όταν ένωσε όλους τις αθηναϊκές κοινότητες σε μία, μετονόμασε τη γιορτή σε Παναθήναια








1961 Έκδοση
Μινωικής τέχνης 
Οι τεχνίτες της μινωικής Κρήτης ήταν και περίφημοι αγγειοπλάστες.Τα αγγεία, που ήταν φτιαγμένα από πέτρα ή πηλό, ήταν πάρα πολύ όμορφα.Μερικά από τα πήλινα είχαν λεπτό τοίχωμα, σαν το τσόφλι του αυγού, και ήταν στολισμένα με ζωγραφιές κάθε λογής: λουλούδια, ζώα, το διπλό πέλεκυ, που ήταν το σύμβολο της μινωικής Κρήτης, και διάφορα άλλα σχέδια.














1973 Έκδοση
Ευρήματα Θήρας
1973 Έκδοση
Ευρήματα Θήρας
Μουσείο Προϊστορικής Θήρας στα Φηρά




Παραστάσεις μαρμάρινες 



1974  Έκδοση EUROPA

Μαρμάρινο ειδώλιο ανδρικής
καθιστής μορφής που
κρατάει μουσικό όργανο,
λύρα ή άρπα. 2800 - 2300 π.X.




Μαρμάρινο ειδώλιο ανδρικής καθιστής μορφής που κρατάει μουσικό όργανο, λύρα ή άρπα. Κέρος, Πρωτοκυκλαδική II Εποχή (φάση Κέρου - Σύρου, 2800 - 2300 π.X.)













1975 Έκδοση  Έτος Γυναίκα


226. «Ειδώλιο γυναίκας» Φάρσαλα Μέση Νεολιθική περίοδος, πηλός.
«Ειδώλιο γυναίκας»
 Μέση Νεολιθική περίοδος
 πηλός





Η άνοδος του φεμινιστικού κινήματος στη Δύση τη δεκαετία του '60 αναζωογόνησε τη Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας, που από το 1975 διεξάγεται υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, με αιχμή του δόρατος την ανάδειξη των γυναικείων προβλημάτων και δικαιωμάτων.